16.8.09

Organiseeritusest

E-bussi koolitus toimub kõige efektiivsemalt siis, kui inimesed on sellele eelregistreerinud ning õpetatava sisust huvitatud. Siin sõltub kõige rohkem kohalike korraldajate ettevalmistusest ja selgitustööst. Nädalakese jooksul, mis mul on olnud võimalust bussis töötada, paistab silma, kus on E-bussi reklaamitud ja kus mitte. On ette tulnud kohti, kus asula peamisel teadetetahvlil pole mitte märgetki tasuta koolituse võimalusest ja aegadest, rääkimata siis vastavast plakatist, mille meie organisaatorid ette saadavad. Teises kohas on jälle korraldajad ID-kaardi kasutamise eelistest aru saanud ning organiseerinud ka eelregistreerimise.


Seni kõige paremini olid organiseeritud Kuperjanovi Üksikjalaväepataljoni noored. Mõistagi olid ID-kaardi PIN-koodid meeles vaid üksikutel, kuid kõik said need enne tundi kätte. Sõjaväelise korralikkusega marssis klassitäis noori kokkulepitud kellaajaks kohale, pisike ootamine PIN-ide järjekorras, ja tund võis alata.


Koolitajana tooksin Võru Kuperjanovi pataljoni korraldajaid teistelegi eeskujuks. Tundus, et enamik koolituse läbinuist olid sellega rahul. Samas selgus, et terve rida 2003. aastal väljastatud ID-kaarte ei toiminud elektrooniliselt. Ilmselt on vanema põlvkonna ID-kaartide kiibid kergemini riknevad. Koha peal saame me välja anda uued PIN-koodid ning uuendada sertifikaadid, ent kui ID-kaardi kiip on füüsiliselt vigastada saanud, oleme nõutud. Sellele vaatamata läbisid needki noored koolituse vapralt, saades ID-kaardi kasutamisest teoreetilise ülevaate.

Praktiliselt aga annavad koolitatavad digiallkirja, püüavad digiallkirjastatud dokumente lugeda ja saata, külastavad riigiportaali eesti.ee ning suunavad oma eesnimi.perenimi@eesti.ee (või isikukood@eesti.ee) sealse kirjavahetuse oma igapäevasele aadressile. Mobiil-ID kasutajaid on umbes 1/20, kuid ka selle võimalusi tutvustatakse.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar